Wednesday, August 24, 2016

Seorang gadis sunti yang sedang asyik mengejar Pokemon telah jatuh terjerungkang di dalam sebuah longkang

Seorang gadis sunti yang sedang asyik mengejar Pokemon telah jatuh terjerungkang di dalam sebuah longkang



Seorang gadis sunti yang sedang asyik mengejar Pokemon telah jatuh terjerungkang di dalam sebuah longkang, 





mujurlah sempat diselamatkan oleh segerombolan ahli bomba yang berkeliaran di tempat kejadian. Namun begitu pengorbanan gadis ini berbaloi kerana dia berjaya juga dapat seekor Pikachu ... 
sekian berita untuk hari ini


Read more: http://mediabrutal.blogspot.com/2016/08/seorang-gadis-sunti-yang-sedang-asyik.html#ixzz4IDFKqDDV


Isteri Pelik Tiba-Tiba Suami & Anak Perempuannya BERKEPIT Macam Belangkas Di Mekah Akhirnya BONGKARkan Sesuatu...!!!

Isteri Pelik Tiba-Tiba Suami & Anak Perempuannya BERKEPIT Macam Belangkas Di Mekah Akhirnya BONGKARkan Sesuatu...!!!


Jangan sampai terlalu leka dengan perkara lain, tugas yang sepatutnya menjadi keutamaan kita lupakan. Itu yang berlaku kepada Zaimah Abdullah, yang sibuk memanjang dengan kerja dalam parti dan persatuan wanitanya hingga tugas sebagai isteri terabai.
Tambahan pula, kehadiran anak perempuan berstatus ibu tunggal yang tinggal bersama beliau dan suami membolehkan Zaimah mengambil sikap 'lepas tangan'.
Oleh itu, semua urusan makan, minum, pakaian dan keperluan rumah tangga digalas sepenuhnya oleh anak perempuannya itu.
Pemergian Zaimah bersama suami dan anak perempuannya menyahut seruan Ilahi untuk menunaikan umrah di Makkah baru-baru ini membuka mata wanita yang dulu kebanyakan masanya dihabiskan dengan berpersatuan mengenai hakikat hidup sebenar.
Barulah disedarinya, status dan tanggungjawab isteri tidak boleh diabaikan sewenang-wenangnya kerana kebahagiaan suami isteri lebih bermakna apabila kedua-duanya menunaikan tanggungjawab masing-masing seperti disyariatkan agama demi mendapat keredaan Allah SWT.
Sebaik kapal terbang mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdul Aziz, Jeddah, hati Zaimah tiba-tiba diselubungi perasaan cemburu melihat kemesraan suami dan anak perempuannya.
Keakraban kedua-duanya tiba-tiba menimbulkan perasaan kurang senang di hatinya sedangkan sebelum ini memang anak perempuannya itulah yang menguruskan keperluan bapanya termasuk apabila tiba di Tanah Suci.
Hairannya, sepanjang berada di Makkah dan berziarah ke Madinah, hati Zaimah terus dicucuk perasaan cemburu melihat anak dan bapa itu ibarat belangkas, ke mana saja berdua. Walaupun Zaimah sentiasa bersama mereka tetapi jauh di sudut hatinya rasa seperti tersisih.
Beliau cuba memujuk diri dengan mengakui hubungan bapa dan anak itu sememangnya rapat kerana duduk serumah. Kemudian, timbul kesedaran dalam dirinya mungkin itu balasan Allah SWT kerana mengabaikan tanggungjawab sebagai isteri selama ini.
Ibarat tayangan video, episod demi episod kesibukan berkempen untuk parti dan penganjuran aktiviti persatuan menjadikan beliau wanita paling sibuk di kampung terbayang di ruang matanya. Hati Zaimah terus sayu, sedih dan menyesal.
loading...
Tidak dinafikan suaminya selama ini tidak pernah merungut atau menghalang minat beliau bergiat aktif dalam pergerakan wanita tetapi jauh di lubuk hati lelaki yang sudah berpuluh tahun berkongsi hidup dengannya, Zaimah sendiri sukar menekanya.
Mengambil kesempatan berada di Tanah Suci, Zaimah tidak putus-putus berdoa kepada Allah SWT semoga dijauhkan daripada perkara yang boleh mengeruhkan hubungan dengan suami dan anaknya. Beliau juga berdoa supaya hubungannya dengan suami kembali rapat.
Selepas bermuhasabah diri, Zaimah berasakan Allah SWT masih menyayanginya kerana diberi peluang untuk menyedari kesilapan dilakukan seterusnya berazam berubah menjadi isteri yang lebih bertanggungjawab terhadap suami serta keluarga.
JEMAAH haji menunaikan solat Jumaat di Masjid Namirah di Padang Arafah. - Foto Reuters
Perlahan-lahan, Zaimah cuba memberi layanan sebaiknya kepada suaminya. Walaupun terlihat riak terkejut pada wajah suami dan anaknya melihat perubahan itu, Zaimah kuatkan semangat untuk terus memperbaiki hubungan mereka.
Memikirkan umur yang semakin meniti senja, beliau juga sedar sudah tiba masanya meninggalkan kerja parti dan tugas persatuan untuk memberi tumpuan kepada amal ibadat bersama suami serta anaknya. Itu azam Zaimah apabila tiba di tanah air nanti.
Kepada isteri, renunglah sejenak kedudukan diri supaya tidak melakukan kesilapan seperti Zaimah kerana mungkin ini pencetus kepada kita untuk memperbaiki diri serta mengelak daripada masalah yang boleh menggugat keharmonian rumah tangga
SUKA ambil mudah menyebabkan kita sering terlepas pandang atau bersikap sambil lewa sedangkan tanggungjawab adalah kewajipan perlu dilaksanakan.
Jika tidak, masakan berlaku kes isteri dan anak teraniaya disebabkan suami tidak menunaikan tanggungjawab sebagai ketua keluarga.
Sebenarnya, banyak faktor menyebabkan kita gagal menseimbangkan perhatian terhadap tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Namun, itu sebenarnya bukan alasan jika kita tahu keutamaan sepatutnya didahulukan.
Lagipun, sebagai umat Islam kita akan dipersoalkan atas setiap tindakan kita. Justeru, sebaiknya setiap tanggungjawab dan amanah  dilaksanakan sebaiknya untuk kepentingan diri serta semua pihak di sekeliling kita.


Berita Heboh: MEMALUKAN...!! Emak Ayah Membanting Tulang untuk Hantar Ke Universiti Tapi DI PERLAKU Sebegini..?? MEMANG MELAMPAU...!! Gambar No.3 Tu Paling Tak Sanggup Nak Tengok...??

Berita Heboh: MEMALUKAN...!! Emak Ayah Membanting Tulang untuk Hantar Ke Universiti Tapi DI PERLAKU Sebegini..?? MEMANG MELAMPAU...!! Gambar No.3 Tu Paling Tak Sanggup Nak Tengok...??
Berita Heboh: MEMALUKAN...!! Emak Ayah Membanting Tulang untuk Hantar Ke Universiti Tapi DI PERLAKU Sebegini..?? MEMANG MELAMPAU...!! Gambar No.3 Tu Paling Tak Sanggup Nak Tengok...??








Doktor Perangai IBLIS Tak Layan Orang Miskin sehingga ANAK MATI di Pangkuan seorang Ayah. Ini ialah Hospital yang Tiada Hati Perut. Geramnya tengok ! Kuasa Allah tu lebih besar, Akibat yang diterima pasti lebih hebat !

Doktor Perangai IBLIS Tak Layan Orang Miskin sehingga ANAK MATI di Pangkuan seorang Ayah. Ini ialah Hospital yang Tiada Hati Perut. Geramnya tengok ! Kuasa Allah tu lebih besar, Akibat yang diterima pasti lebih hebat !
11:10
Anak Aku Dah Mati Baru Kau Nak Datang”Bapa Bayi 7 Bulan Maut Tak Sempat Dapat Rawatan”|Sontak kabar mengenai seorang bayi 7 bulan maut di hospital Kota tebing tinggi karena terlambat mendapat rawatan doktor hospital tersebut yang didakwa karena tidak melayan pesakitnya yang hanya masyarakat kecil.
Kejadian yang berlaku pada 18.04.2016 lalu ,markus ayah mangsa, dikatakan telah mengamuk setelah dr Faisal, Sp.A, mengesahkan bahwa anak keduanya yang berumur 7 bulan itu sudah meninggal dunia.
” Dari tadi saya dah minta tolong sama kalian,anak saya kejang kejang,panasnya semakin tinggi tapi apa tindakan kalian”
“Lepas anak saya mati baru kalian datang ! ! kalianlah yang membunuh anak saya” marah, markus dalam kejadian.
Akibat dari pada emosi yang terlalu tinggi markus sempat menendang tiang infus yang berada di samping anaknya dan memarahi jururawat dan doktor Faisal.
Menurut markus Nainggolan ia masuk kehospital HERNA tersebut pada jam 14.oo Hingga pukul 19.30 anaknya tidak mendapat sembarang rawatan sehingga anaknya mengalami kejang kejang.
Perawat yang ada disitupun hanya mengatakan bahwa doktor polin sudah dipanggil,tapi tidak seorangpun doktor yang datang memeriksa anak saya.
“Mereka hanya mengatakan sudah dipanggil doktor polin. Tapi nyatanya tidak ada, karena doktor tesebut sudah pulang dan tidak masuk lagi,saya sempat memohon dan menangis untuk mereka menyelamatkan anak saya.katanya sayu.
Sebelumnya Menurut pengakuan lenni ibu mangsa bahwa anaknya mengalami cirit birit dan panas seluruh badan sejak 17 april 2016 kelmarin.dan langsung membawanya ke klinik kesihatan Desa Simodong ,kota Tebing tinggi .medan
Karena sudah keadaan anak sudah semakin teruk doktor klinik tersebut menyuruh pasangan itu segera membawa anak mereka ke hospital “HERNA” kota Tebing tinggi.hinggalah anak kedua pasangan itu meninggal
Berita yang dikongsi oleh beberapa media kota tinggi kini menjadi viral dan mengundang kemarahan warga sekitar kota tinggi dan juga beberapa daerah lainnya hingga ada yang mengancam untuk merobohkan hospital tersebut .untuk info lanjut kronologi kejadian akan dikemaskini.



Al-Fatihah.. Hubungan Tidak Lama.. Rita Dedahkan Identity Sebenar Teman Lelakinya Selepas Dia Meninggal Dunia.. Rupanya Ini Sebab Dia enggan Berkahwin Lagi.. Sedihnya..

Al-Fatihah.. Hubungan Tidak Lama.. Rita Dedahkan Identity Sebenar Teman Lelakinya Selepas Dia Meninggal Dunia.. Rupanya Ini Sebab Dia enggan Berkahwin Lagi.. Sedihnya..
Al-Fatihah.. Hubungan Tidak Lama.. Rita Dedahkan Identity Sebenar Teman Lelakinya Selepas Dia Meninggal Dunia.. Rupanya Ini Sebab Dia enggan Berkahwin Lagi.. Sedihnya..



Jarang sekali Rita Rudaini berkongsikan kisah tentang lelaki di hatinya namun memetik laporan mStar Online, pelakon itu menjelaskan bahawa dia pernah rapat dengan seorang lelaki. Bagaimanapun, mereka tidak sempat bertemu.

“Hubungan kami hanya di alam maya sahaja tapi saya akui dia lelaki paling memahami dan selesa untuk berkongsi perasaan. Dia meninggal dunia pada April lalu, kami belum pun sempat bertemu kerana dia tinggal di luar negara,” kata Rita selain menjelaskan bahawa lelaki tersebut menghidap penyakit kronik.

Bagaimanapun hubungan di antara mereka hanyalah sekadar teman rapat walaupun lelaki tersebut menjadi tempat untuk Rita meluahkan perasaan. Malah tambah Rita, dia tidak menolak jika diberikan jodoh yang sesuai suatu hari nanti.

“Dia baik dan kami sering berhubung, malah dia ada meluahkan perasaannya yang sukakan saya. Tetapi saya sejak awal beritahu bahawa saya tidak mahu berkahwin”

“Buat masa ini saya memang tidak mahu kahwin tapi jika suatu hari nanti Allah beri orang yang baik saya terima. Cuma sekarang ini saya rasa tiada lelaki yang berani dekat dengan saya kerana mungkin mereka takut saya heret mereka ke mahkamah,” katanya.


Alamak...!! Tidak Disentuh Suami, Isteri Tak Dapat Menahan Nafsu Mengaku Bersetubuh Dengan Bekas Kekasih.. Aduh Abang Pun..dah kawen kan..dah HALAL.. Takkan Abang nak cari yang HARAM juga kut.... Komen Suaminya memang TERKEJUT jugak la.

Alamak...!! Tidak Disentuh Suami, Isteri Tak Dapat Menahan Nafsu Mengaku Bersetubuh Dengan Bekas Kekasih.. Aduh Abang Pun..dah kawen kan..dah HALAL.. Takkan Abang nak cari yang HARAM juga kut.... Komen Suaminya memang TERKEJUT jugak la.




Angkara suami dayus, makin ramai wanita di negara ini menderita zahir dan batin selepas ditinggalkan suami bertahun-tahun lamanya tanpa sebab munasabah.Ikuti gelora hidup dua wanita yang berkongsi nasib sama iaitu ditinggalkan suami tidak berhati perut, cuma pendekatan mereka mungkin berbeza dalam mengatasi kemelut perkahwinan.LIZA, 28:“HANYA Tuhan tahu betapa deritanya jiwa dan batin saya tidak dapat bersama suami selama enam tahun sejak bergelar isteri pada 2004.Mungkin kerana perkahwinan kami atas dasar menurut kemahuan keluarga dan bukan kerana hubungan cinta, saya menjadi mangsa keadaan, dan enam tahun juga saya tidak mendapat belaian suami.Kalau enam bulan saya boleh bertahan lagi (tidak bersetubuh bersama suami), tetapi bayangkan sehingga enam tahun dia tidak pernah menyentuh saya, malah menghilangkan diri tanpa khabar berita.Wanita mana tidak dahagakan belaian lelaki, tambahan pula bila bersuami. Akibat tekanan perasaan, akhirnya saya gagal mengawal nafsu.Saya bertemu kembali bekas teman lelaki dan melakukan hubungan seks dengannya setiap kali bertemu.Suami mula menjauhkan diri daripada saya selepas setahun mendirikan rumah tangga dan dia kini menetap di sekitar Johor Bahru, Johor.Saya sedar tindakan mengadakan hubungan bersama bekas teman lelaki adalah salah, lagi pula dia sudah berumah tangga, tetapi saya menganggap suami punca segala kemelut itu berlaku.Daripada apa yang dapat saya rasakan, dia (suami) seakan-akan sangat membenci saya.Kalau tidak inginkan saya sebagai isteri, mengapa tidak ceraikan saya, sebaliknya dia menghilang entah ke mana.Saya sungguh menderita, hidup sendiri tanpa ada zuriat. Adakalanya apabila tidak bertemu bekas kekasih, saya terpaksa melakukan sesuatu untuk memuaskan keinginan batin. Ia memang menyakitkan jiwa saya.Bagaimanapun, perbuatan saya mengadakan hubungan dengan lelaki lain dan pergolakan suami akhirnya sampai ke pengetahuan keluarga masing-masing.Selepas berubat secara Islam di Sinar Zamdurrani bersama Ustaz Shahran Shafie, suami saya di dakwa terkena sihir oleh bekas kekasihnya sehingga membuatkan dia membenci saya.Saya insaf di atas dosa yang pernah dilakukan dan berharap dapat menyelamatkan kembali rumah tangga.Semuanya terpulang kepada suami, saya berharap dia dapat menerima saya sebagai isteri. Jika tidak, saya mahu dilepaskan.”SHIMA, 32:“TIGA tahun digantung tidak bertali, saya terpaksa bekerja keras untuk mencari rezeki menampung hidup bersama dua anak.Malah kerana gagal menahan gelora nafsu akibat ketiadaan suami, saya sanggup melakukan sesuatu untukmemuaskan nafsu dan kadangkala terlanjur dengan teman lelaki.Bagaimanapun jauh di lubuk hati, saya menyedari perkara itu mengundang dosa.Saya sedar mengenai halal dan haram. Malah, saya dan teman lelaki juga bersedia untuk mendirikan rumah tangga, namun saya tidak boleh kerana masih terikat dengan suami.Kali terakhir saya mendengar berita mengenainya ialah tiga tahun lalu. Itupun daripada seorang kawan yang mengatakan suami saya berkahwin lain.Selepas puas mencari, saya masih tidak menjumpai tempat mereka menetap.Sebab itu, kerana dahagakan kasih sayang, saya mula mencari teman lelaki.Dua anak saya juga memerlukan perhatian dan kasih sayang seorang bapa. Alhamdulillah, saya menemui seorang lelaki yang sanggup menerima saya.Apapun, saya masih berusaha mencari suami untuk mendapatkan kata putus daripadanya. Saya tidak pernah berhenti mencarinya.Lagipun saya tidak tahan menanggung azab digantung tidak bertali seperti ini. Wanita mana sanggup diperlakukan seperti ini?Jika masih gagal mengesannya, saya akan mendapatkan khidmat nasihat jabatan agama Islam.Mungkin mereka ada cara untuk menyelesaikan perkara ini supaya saya tidak lagi bergelumang dengan dosa.” Read more: http://mediabrutal.blogspot.com/2016/07/tidak-disentuh-suami-isteri-tak-dapat.html#ixzz4Ed2nbJYs


Hina Lelaki Lemah Tenaga Batin-Gadis Dibunuh, Mayat Disumbat dalam Beg Plastik

Hina Lelaki Lemah Tenaga Batin-Gadis Dibunuh, Mayat Disumbat dalam Beg Plastik

a berang selepas dihina lemah tenaga batin, seorang lelaki bertindak membunuh seorang wanita sebelum mencampak mayat mangsa yang disumbat di dalam tong.

Mayat Farah Nikmah Ridhallah, 23, ditemui sudah busuk di dalam sebuah tong plastik berhampiran plaza tol Pantai Indah Kapuk di Jakarta Utara pada Selasa lalu.

Tidak sampai 24 jam mayat itu ditemui, polis menahan seorang ahli perniagaan, Calvin Soepargo, 42, yang disyaki menjadi individu terakhir yang ditemui mangsa.

Jurucakap polis, Awi Setiyono berkata, ketika disoal siasat Calvin mengaku membunuh Farah selepas dihina kerana lemah tenaga batin.





Katanya, Calvin memberitahu dia bertemu dengan Farah di sebuah apartmen di sini pada malam Jumaat lalu dan membuat hubungan seks.

Pada keesokan harinya dia mengajak Farah sekali lagi membuat hubungan seks, tetapi ditolak wanita itu sambil berkata, ”Kamu keluarnya cepat, mengapa mahu teruskan lagi.”

“Kata-kata Farah itu menyebabkan Calvin marah dan dia terus memukul mangsa sebelum mencekik wanita itu hingga mati.

“Kerana panik, Calvin mengambil satu tong plastik dan menyumbat mayat mangsa di dalamnya sebelum dibuang,” jelasnya.

Menurutnya, Calvin kini ditahan polis dan akan didakwa atas tuduhan membunuh.



PADA MULANYA MEREKA MENYANYI SEPERTI BIASA! APABILA GADIS ITU MULA MENYANYI DALAM KEADAAN MENGHAIRAHKAN LELAKI ITU MENGELUARKAN ALAT …….. !! APA YG BERLAKU SELEPAS ITU AMAT MENGEJUTKAN!!!

PADA MULANYA MEREKA MENYANYI SEPERTI BIASA! APABILA GADIS ITU MULA MENYANYI DALAM KEADAAN MENGHAIRAHKAN LELAKI ITU MENGELUARKAN ALAT …….. !! APA YG BERLAKU SELEPAS ITU AMAT MENGEJUTKAN!!!









Siang Malam Main Fon..Ayah Sunyi, TERBONGKAR Satu Hari Ini "KERJA" Mak...

Siang Malam Main Fon..Ayah Sunyi, TERBONGKAR Satu Hari Ini 'KERJA' Mak... 
aerg
Siang Malam Main Fon..Ayah Sunyi, TERBONGKAR Satu Hari Ini ‘KERJA’ Mak… |Sejak akhir-akhir ini mak saya galak-galak berwhatsapp dengan secret admire (lelaki tu yang suka kat mak. Dulu mak tak tahu sekarang baru tahu) dia zaman sekolah dulu kala. Berwhatsapp macam orang angau bercinta,senyum sorang-sorang, gelabah bila handfon takda line.
Sanggup berjaga tengah malam sebab berbalas mesej, gelabah bila fon takda bateri, keadaan rumah terabai, masak untuk ayah boleh dikira dengan jari, menyanyi lagu rindu-rindu, send gambar-gambar ke mana sahaja kat lelaki tu, tak nak drive sebab nanti tak dapat reply whatsapp.
Arghhh saya stress!! Mula-mula saya ambil tak kisah sebab fikirkan biarlah dah jumpa member-member lama tapi lama-lama keadaan jadi teruk dengan secret admire tu dia whatsapp personal ditambah pula dengan group whatsapp geng-geng yang send mesej lucah padahal semua dah nak masuk 6 series, tolonglah semua bagi pendapat kat saya.
Sekarang saya jadi kurang ajar dengan mak saya,perli-perli dia, tak layan dia bila minta bantuan. Kira saya dah tawar hati dengan perangai dia. saya kesian dekat bapa saya, bapa saya boleh dikira sebagai buta pasal fon canggih ni, dia pakai nokia cikai je. sampai hati mak buat bapa saya macam ni.
Apa-apa yang bapa saya nak,dia suruh saya je yang tolong buatkan sebab sibuk sangat melayan jantan tu!! Bapa saya tahu sikit-sikit je pasal ni itu pun lepas saya perli-perli mak saya depan bapa saya,baru mak cerita sikit saya rasa mak saya dah tak jujur dengan bapa saya!!
.
Saya sedih, dia cakap kawan biasa ja tapi dah tahap melampau bagi saya. Bini lelaki tu ada call mak saya dan masing-masing nak tunjuk baik cakap ‘ok je’ tapi tak ok bagi saya!
.
Tolong bagi hukum/nasihat/pendapat kat saya,kami adik-beradik (semua perempuan) betul-betul kecewa,mungkin ini salah satu sebab saya rasa tak perlu kahwin. Keluarga saya dah teruk,saya nak jaga keluarga saya. Saya betul-betul sedih sekarang ni.


Tuesday, August 23, 2016

Bosan Jadi Manusia..Orang Ramai TERKEJUT Lelaki Ini Nekad Ubah Diri Jadi...

Bosan Jadi Manusia..Orang Ramai TERKEJUT Lelaki Ini Nekad Ubah Diri Jadi...Bosan Jadi Manusia..Orang Ramai TERKEJUT Lelaki Ini Nekad Ubah Diri  Jadi… |Lazimnya kalau seseorang itu berdepan masalah dalam kehidupannya, pelbagai cara akan dilakukan untuk mengembalikan keyakinan diri dan erti sebenar untuk terus hidup.
Capture
Contohnya pergi bercuti ke tempat yang menjadi impian untuk dikunjungi bersama orang yang tersayang atau seorang diri.
Tetapi, berikutan kecewa dengan kehidupan yang dialaminya, lelaki berasal dari United Kingdom sanggup seorang diri pergi ke kawasan pergunungan Swiss untuk menikmati kehidupan sebagai seekor kambing.
Justeru, dia mendapatkan sepasang kaki kambing dan usus kambing buatan manusia yang boleh menghadam rumput hijau untuk dirinya.
Lelaki yang dimaksudkan itu bernama Thomas Thwaites, sebelum itu dia menetap di London, berdepan masalah pengangguran dan masalah peribadi serta bosan dengan kehidupan di bandaraya.
Suatu hari dia mendapati anjing yang dibela oleh rakannya kelihatan sungguh ceria, dan keadaan tersebut membuatkannya teringin menjadi haiwan. Pelik, kan?
Setelah memikirkan ia secara mendalam, Thomas Thwaites akhirnya memilih untuk menjadi seekor kambing.
2016-08-14_202502
2016-08-14_202516
2016-08-14_202544
2016-08-14_202555
GoatMan How I Took a Holiday from Being Human By Thomas Thwaites Photography by ©Tim Bowditch Publishers Abrams & Chronicle Books
Bagi menyesuaikan diri dengan tabiat makan rumput seperti kambing, dia memasang usus buatan manusia di bahagian pinggangnya.
Pelbagai cabaran dialaminya ketika hidup sebagai kambing, contoh seperti sering terjatuh ketika merangkak bersama kumpulan kambing, dan sebagainya.
Selain itu, kewujudannya tidak diterima oleh sekumpulan kambing dan menganggap dia sebagai spesis asing, malah ada yang cuba menyerangnya.
Namun, akhirnya seekor kambing kelihatan mengekorinya ke mana saja dan cuba menyentuhnya melalui hidungnya.
Menurut seorang pengembala kambing, tindakan kambing tersebut menandakan Thomas Thwaites telah diterima sebagai spesis mereka.  Thomas Thwaites rasa terharu dengan apa yang terjadi.
Kehidupan menjadi kambing beri inspirasi kepada Thomas Thwaites bahawa manusia wajar belajar daripada kambing dalam usaha menjalani kehidupan dengan lebih relaks, ini kerana kambing didapati lebih tahu menikmati kehidupan daripada manusia.


CT Nurhaliza Dikritik Kerana SMULE.... Ini Jawapan CT Yang Buat Pengkritik TERKESIMA !!!

CT Nurhaliza Dikritik Kerana SMULE.... Ini Jawapan CT Yang Buat Pengkritik TERKESIMA !!! CT Nurhaliza Dikritik Kerana SMULE…. Ini Jawapan CT Yang Buat Pengkritik TERKESIMA !!! |Nama Datuk Siti Nurhaliza bukanlah sesuatu yang asing lagi didalam bidang seni, dalam ramai yang memuji ada juga yang tidak senang dengannya. Terbaru Siti telah mencetuskan perdebatan dikalangan peminatnya apabila beliau menggunakan aplikasi nyanyian, Smule yang dianggap menjatuhkan kredibilitinya sebagai penyanyi terkenal.
ct
“Ramai yang bertanya, mengapa saya mencuba aplikasi Smule? Saya tahu aplikasi itu menjadi tempat untuk mereka yang menggemari nyanyian merakamkan video seolah-olah sedang berduet dengan penyanyi yang diminati. Salahkah saya jika mempunyai minat sama seperti orang lain.
4-Menyanyi-Di-Smule-Siti-Nurhaliza-Dikritik-jpeg
“Saya juga sama seperti mereka, cuma mungkin yang membezakan kami apabila kerjaya saya sebagai penyanyi menjadikan saya dikenali ramai. Namun, saya juga mempunyai minat dan keinginan untuk mencuba aplikasi terbaru, apatah lagi jika ianya membabitkan kerjaya nyayian.
2-Menyanyi-Di-Smule-Siti-Nurhaliza-Dikritik-jpeg-700x420
“Secara tak langsung, aplikasi ini buat saya dekat kepada peminat. Mereka yang tak berkesempatan bertemu saya secara peribadi, dapat melunaskan impian mereka menerusi Smule. Saya melihatnya dari sudut positif,” katanya kepada Berita Harian Plus berhubung dakwaan itu.
Pada masa yang sama, bentuk badan Siti yang semakin berisi turut menjadi bualan ramai apabila ada yang menganggap mungkinkah penyanyi itu sedang hamil, namun Siti menafikannya. Jelasnya, dakwaan itu mungkin dibuat kerana sikapnya yang suka menarik baju dibahagian perut kerana ingin melindingi bahagian yang berisi. Kredit:- Rotikaya


Trauma Selepas Gigit Lipas, Lelaki Ini Menang Saman Hospital !!!

Trauma Selepas Gigit Lipas, Lelaki Ini Menang Saman Hospital !!! 
image
Trauma Selepas Gigit Lipas, Lelaki Ini Menang Saman Hospital !!! |SHAH ALAM – Gara-gara lipas, Hospital Pakar Selangor Sdn Bhd diperintah oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam sebentar tadi membayar RM67,000 kepada bekas pesakitnya kerana gagal memastikan makanan yang disediakan bersih dan tidak tercemar.
Hakim, G Ramesh membuat keputusan itu selepas membenarkan tuntutan plaintif, Wan Hailmey Mahwari terhadap syarikat itu yang menjalankan perkhidmatan perubatan atas nama Hospital Pakar KPJ Selangor (KPJ Selangor).
Dalam keputusannya yang dibacakan oleh Hakim, Nurul Izwan Ahmad Zubair, beliau berkata, mahkamah mendapati plaintif berjaya membuktikan kesnya.
“Tuntutan plaintif dibenar dengan kos,” katanya.
Justeru, hospital itu diperintah membayar RM7,000 sebagai ganti rugi am dan RM60,000 sebagai ganti rugi teladan.
“Turut dibenarkan faedah 6 peratus bermula tarikh penghakiman ini sehingga ia diselesaikan,” katanya.
Wan Hailmey dalam pernyataan tuntutannya yang difailkan pada 6 Ogos tahun lepas mendakwa dia dimasukkan ke hospital itu pada 18 Mei untuk mendapatkan rawatan cervical dis disorders.
Plaintif yang bertugas sebagai pembantu perkidmatan awam Tabung Haji Putrajaya mendakwa makanan yang dihidangkan kepadanya  mengandungi seekor lipas dan telah termakan bahagian kepala serta kaki lipas berkenaan.
Dia kemudiannya memanggil jururawat untuk menunjukkan lipas berkenaan.
Kesan daripada insiden itu, plaintif mengalami loya, muntah-muntah, sakit perut dan demam panas serta hilang selera makan.
Insiden itu didakwa telah memberi kesan buruk kepada plaintif sehingga dia trauma untuk memakan nasi.


Suami PELIK Isteri Tak Keluar Bilik, Rupanya KANTOI Isteri Tengah MAIN...

Suami PELIK Isteri Tak Keluar Bilik, Rupanya KANTOI Isteri Tengah MAIN... 
Gadis trauma kena skodeng dalam tandas perpustakaan
Suami PELIK Isteri Tak Keluar Bilik, Rupanya KANTOI Isteri Tengah MAIN…!!! | Dulu, aku kuat main game especially Dota. Lepas itu, acah-acah nak kapel dengan awek gamer juga. Tetapi hidup berkurung dalam bilik, makan maggie, menganggur pula sampai berbulan-bulan lamanya. Mak pun dah mula bising.
Selepas itu, aku nekad mahu berubah, tinggalkan duniawi (game je pun haha!) cari kerja, ubah life style, tak berkurung sangat dan berdoa juga agar mendapat isteri kaki gamer (kononnya!). Aku suruh mak berdoa juga. Haha!
Dapat kerja, aku bagi duit sikit pada mak, ayah dan adik beradik dan buatlah apa yang patut kan. Walaupun ia mengambil masa dalam dua tahun untuk berubah.
Dipendekkan cerita, mak berkenan dengan seorang perempuan ini. Aku pun berkenalan dalam WhatsApp dan Facebook saja. Comel dan lawalah juga orangnya. Dia nampak normal, tetapi bagi aku, macam jenis bosan sikit, tak banyak bercakap, cakap pun sepi-sepi. Entah apa kena dengan perempuan ini.
Dipendekkan lagi cerita, kami pun berkahwin sebab masing-masing sudah boleh menerima diri masing-masing. (Menipu sangat!)
Selepas berkahwin, hish! Seganlah. Dia lagi segan kot? Asyik lari masuk bilik dia saja. Lepas itu, malam-malam, masing-masing buat kerja dalam bilik. Aku tak tahu dia buat apa tetapi aku dok berdota dalam bilik. Bosan kot kalau dah isteri pun mengurung dirinya dalam bilik?
Aku pula jenis bengap tak reti berkata-kata, sampailah satu ketika ada masa aku main Dota di depan TV.
“Eh? Abang main Dota ke? Nickname abang ####$$$ ek?” tegurnya.
Aku terkejut! Dia kata dia main game Dota juga. Rupanya malam kelmarin kami satu party kot main sama. Hahaha! Tak pernah aku sangka orang rumah aku main Dota gak, satu party pula tu. Rupa-rupanya dia mengurung diri dalam bilik main game juga rupanya. Ceh! Aku ingatkan dia segan dengan aku bagai. Patutlah kadang-kadang terdengar ada jeritan “Noob!!!” di rumah.
xgcnoi-750x375
Apa-apa pun selepas itu, kami sangat kamcing. Dia pun gamer juga rupanya dan kami pun mula rapat dan banyak topik nak dibualkan. Serius rasa heaven. Hahaha! Saya pun apa lagi, try la nak dapat rampage setiap game, dia punya happy perghh!
“Abang ni Pro la…”
She is the best supporter. Haha! Apa-apa pun terima kasihlah pada mak yang mendoakan saya. Doa saya yang bertahun-tahun lepas itu pun Allah makbulkan. Ubah diri kita dulu, barulah perkara yang kita nak itu, datang dok? Haha”


HIPOKRIT Rupanya..Dijodohkan Dengan Gadis BERPURDAH. First Tengok Muka Dah Buat Aku TERKEJUT, Lepas SETAHUN...

HIPOKRIT Rupanya..Dijodohkan Dengan Gadis BERPURDAH. First Tengok Muka Dah Buat Aku TERKEJUT, Lepas SETAHUN...
isterDijodohkan Dengan Gadis BERPURDAH. First Tengok Muka Dah Buat Aku TERKEJUT, Lepas SETAHUN… | “Umur aku dah dekat 30 tahun. Aku kahwin masa umur 26 tahun, dan waktu tu aku baru je habis belajar (kat UIA lah, kalau x aku confess kat U lain).
Aku ni boleh dikategorikan sebagai budak baik. Maksud baik ni adalah aku ni jenis tak berkawan dengan perempuan. Ada ramai yang mesej, tapi takde sorang pun yang aku nak layan terlalu lama. Aku pernah bercinta kejap lepas sekolah, tapi tak lama pun. Itu pun dia macam terpaksa terima kau. Lepas-lepas tu, aku dah malas dah nak bagi apa2 komitmen.
Lepas grad, ayah aku nak aku kahwin. Dia kata dia malas dah jaga aku (tapi berlawak je ni) dan nak aku rasa bertanggungjawab dalam hidup. Aku gelabah juga bila ayah dan mama tanya pasal makwe. Aku kata takda, dan diorang kata diorang nak cari kan. Aku kata, mama nak cari, carilah. Adik ok je asalkan mama rasa ok.
Aku tak ingat berapa lama, tapi kejap jugalah peristiwanya. Mama kata,dia dah jumpa orang. Anak kawan dia. Orang baik. Family semua pakai kopiah dan purdah. Solat jemaah kat masjid aje. Aku pun ok je lah mulanya.
Pertemuan diaturkan, dan akhirnya kami dapat bersua muka. Aku, mama, ayah dan kakak aku ikut sama dalam bertemuan yg bertempat di rumah dia. Dia pun tinggal tak jauh sangat, cuma lain daerah aje. Lepas berbual-bual dan suai kenal, aku tengok dia ni jenis rock-rock sikit walaupun berpurdah.
Selesai pertemuan tu, aku call dua tiga orang member aku utk ajak minum-minum. Saje excited nak bercerita. Kami pun berjumpa kat kedai mamak, lepas tu aku berceritalah pasal pertemuan tadi. Yang bestnya, member-member aku ni jenis lain2 kepala.
Ada sorang member aku setuju dengan idea tu. Kata dia, pilihan mak ayah ni berkat sebab mak ayah je tahu calon terbaik utk anak dia. Lagipun, takkanlah mak ayah nak bagi perempuan tak elok utk anak dia kan?
Yang sorang lagi member aku, dia tak berapa setuju. Dia tanya, aku tengok ke tak muka dia? Aku cakap tak, sebab nak hormat dia pakai purdah. Dia boleh marah aku balik. Katanya, kalau sesi taaruf camtu, dibolehkan tengok muka. Kalau buka-buka tengok2 tak lawa. Haa.. camne?
Yang setuju dengan idea aku tadi pulak dia sangkal member ni. Kata dia, pilihan tu, Allah yang dah aturkan. Buat apa nak tolak ketentuan. Tambah dia, bukan wajah jadi ukuran, tetapi hati. Ada perempuan lawa jadi bini, tapi hati buruk. Itu pun tak guna. Lagipun berkat pilihan mak bapak dia.
Dia pun berceritalah macam mana mak ayah dia dulu-dulu, waktu dah nak masuk bilik malam pertama baru tahu muka macam mana. Siap tersilap orang lagi sebab ingat pengemas bilik tu isteri dia. Sampai sekarang ni, ada 8 orang anak dan bahagia. Dia cerita pula pasal bos dia dulu yang diaturkan perkahwinannya, bahagia sampai sekarang. Dah 10 tahun kahwin.
Member aku sorang lagi ni diam je lah. Dia kata, dia tak setuju tak tengok muka. Tu je lah. Yang lain, dia tak tahu sebab itu urusan tuhan.
Aku macam bersemangat dengar member aku tu bercerita. Aku rasa yakin bahawa pilihan mama dan ayah tu pilihan yang tepat.
Berhari-hari lepas tu, kerja aku buka Google dan baca kisah-kisah percintaan lepas kahwin ni. Semua, SEMUA kata mereka bahagia. Lebih2 lagi apabila aku tengok cerita Ayat-Ayat Cinta. Hati aku yakin yang pilihan utk kahwin dengan perempuan ni adalah tepat. Walaupun terbit rasa risau yang perempuan tu tak seperti yang aku nak (buruk la senang cerita hahahahaha), tapi aku yakin, pasti dia ni insan yang cantik sebenarnya.
Sebulan lepas tu, rombongan keluarga kami datang ke rumah dia, dan kami diaturkan tunang serta nikah pada hari yang sama iaitu hujung tahun. Kiranya lepas 4 bulan daripada hari itu.
Sepanjang tempoh tu, aku tak mesej dia langsung. Call takyah cerita lah. Silap-silap dia takda pun nombor aku. Aku pernah sekali pergi beraya rumah dia sepanjang tempoh tu. Kalau face to face, elok pulak dia berbual dengan aku. Tapi tak cakap banyak sangatlah. Aku pun xda idea nak borak apa dengan dia.
Aku add dia kat FB je la, itu pun dia tak approve. Dia pun ada tulis yang dia hanya benarkan perempuan je yang add dia. Aku hormat keputusan dia, dan aku rasa seronok dengan sikap dia macam tu. Inilah sikap perempuan muslimah sebenar,kata dalam hati aku.
Dipendekkan cerita, tiba hari pernikahan kami. Tema kami pink sebab dia nak. Aku jenis tak kisah sebab kalau kahwin pakai kain pelikat pun dah settle dah sebenarnya. Pagi tunang, petang tu kami bernikah. Kami tak berjumpa langsung sepanjang tempoh tunang tu sebab dia duduk je dalam bilik. Lepas nikah, baru kami berjumpa iaitu waktu nak sarung cincin.
Masa tengah nak sarung cincin, jantung aku macam nak gugur tengok dia. Ya Rabbi. Anggun betul dia time tu. Walaupun berpurdah, aku dapat rasakan dia ni lawa gila. Dia pandang aku, mata dia buat aku macam nak kena panah petir. Hahaha. Mungkin seri orang berkahwin. Sebelum ni masa jumpa, aku tak berapa nampak sangat lawa dia ni. Time ni pulak lah lawa. Dia salam aku waktu tu, dan aku dapat rasa aura yang menebal dalam hati.Aku dah fikir bukan-bukan dah waktu tu. Halal pun halal dah ni. Tunggu tetamu2 ni nak balik je.
Semua selesai. Tapi kami masih belum boleh tidur bersama lagi. Malah, muka dia pun aku tak tengok. Esoknya, hari persandingan kami, dia bertambah lawa aku rasa. Geram sungguh waktu tu. Berdenyut-denyut. Sehinggalah waktu malam, inilah malam yang sering di gurau-guraukan oleh member aku iaitu malam pertama.
Waktu ni aku berdebar sangat bukanlah sebab benda tu. Tapi aku excited nak tengok wajah dia. Kami masuk ke bilik, aku bukak baju nak mandi, dan dia pun bukak purdah dia. Aku tengok muka dia, jantung aku macam berhenti kejap.
Dalam hati aku cuma satu ayat.
“La..Ingatkan cantik.”
Aku tahu memang aku jahat waktu tu. Aku tengok muka dia, sangat lain dengan apa yang aku bayangkan. Dia bukan tak berapa lawa, tetapi tak lawa langsung lah bagi aku. Tambah pulak dia bukak bulu mata palsu dia, aduh…Aku tertiba bai. Menggelatar lutut aku masa tu sebab rasa macam menyesal kahwin. Bayangkanlah, first impression kau pun dah rasa macam tak lawa, inikan pula nanti-nanti.
Tapi serentak dengan tu aku fikir positif. Macam kawan aku cakap tadi, lawa pun hati buruk buat apa? Lebih baik buruk tapi hati lawa.
Malam tu kami tidur je sebab aku rasa macam tak berapa selesa. Tapi time tidur tu pun ada cerita dia. Dia punya kuat berdengkur, mak ai. Aku terpaksa tekup telinga aku pakai bantal sebab kuat gila dia berdengkur. Dan badan dia berbau. Aku suruh dia mandi, tapi dia kata dia malas. Padahal dari pagi tadi kot kami berdua tak mandi-mandi. Bayangkanlah dah bersanding, shooting, kenduri kesyukuran, tapi lastnya tak mandi. Aku sendiri pun geli.
Dipendekkan cerita, kami pergi honeymoon. Waktu ni nampak perangai sebenar dia. Kami pergi honeymoon dekat Medan, Indonesia. Aku rasa tak seronok langsung nak honeymoon sebab dia ni jenis macam takde laki. Waktu shopping, dia terus hilang. Aku cari dia macam orang gila takut kena kidnap ke apa. Aku report polis tapi polis sana kata, kalau setakat hilang dua tiga jam, diorang tak layan.Rupa-rupanya dia pergi naik teksi sebab nak beli barang kat tempat lain. Itupun dah lima enam jam, dan kami kebetulan bertembung kat satu kedai makan.
Dia boleh salahkan aku sebab aku berjalan lambat. Padahal aku jalan belakang dia, dan aku punya tali kasut terbukak. Bila nak kejar balik, dah takde. Aku sabor je le yob. Kami kurang bercakap sebab dia ni jenis suka main handphone. Dia sanggup beli plan simkad Indon yang paling mahal supaya dia boleh main internet. Aku dia je lah walaupun terasa hati juga sebab at least, kami boleh la gurau-gurau ke apa. Tak seronok bai.Tak seronok langsung.
Waktu malam, kami kurang bersama. Dia jenis tak berapa suka dengan benda tu padahal bagi aku, itu adalah antara tanggungjawab dia sebagai isteri. Dan sekali lagi, dia ni malas mandi dan tidur berdengkur kuat gila haram. Kami berjalan sana sini, malam tu dia tak mandi pun walaupun aku dah suruh banyak kali. Siap bergaduh la kejap sebab dia kata, dia malas. Belum lagi jenis suka sepah barang, barang tak kemas (aku je la kemas semua barang), kerja main game je, dan pengotor. Dalam hotel, aku nak baring sebelah dia, tangan aku terpegang bekas cotton bud taik telinga dia. Dia kata dia lupa buang. Cilaka sungguh. Aku geli kot walaupun tu taik telingan bini aku.
Balik honeymoon, aku cerita pasal benda ni kat mama aku. Dia kata, tak apalah, sebab mama kata, aku sebagai lelaki, kena ubah dia. Tak semua manusia sempurna, kata mama. Aku pun setuju je lah sebab aku ni anak emas mama. Semua benda aku iyakan.
Kami duduk di rumah lain sebab aku ni jenis menyimpan. Sebelum kahwin lagi aku dah siap-siap beli sebijik rumah utk kami duduk. Aku nak indipendence. Dah kahwin, tak nak jadi anak mama lagi. Dah kahwin ni, tak nak bergantung dengan orang lain lagi dah.
Aku berazam, aku nak jadikan hubungan kami berdua ni bahagia dan sentosa. Apapun kelemahan yang dia ada, macam mama cakap, akulah yang kena ubah dia. Lagipun, aku yakin bahawa ini adalah ujian bagi aku dan akan datang satu waktu yang menjadikan perkahwinan kami ni sangat bahagia. Aku yakin bai. Time tu aku sedaya upaya jadi positif.
Namun,setelah setahun kami berkahwin, aku dah mula rasa sangat tak best.
Dia malas masak, malas buat kerja rumah, malas buat tu malas buat ni. Aku balik kerja (dia tak kerja) je, dan tengok macam mana ruang tamu waktu aku pergi kerja, macam tu jugalah ia waktu malam. Aku stress. Aku lapar, pergi dapur, dia masak telur goreng je. Itupun tinggal separuh sebab dia masak sebijik telur je. Aku suruh dia masak sikit utk aku, tapi dia kata dia tengah buat kerja online bisnes. Lastnya aku jugalah yang masak sendiri. Aku masak lauk lain. Dah masak tu, tup-tup dia ada sekali kat meja makan nak makan dengan aku. Haram sungguh perangai.
Dia pernah tak mandi empat hari berturut-turut korang bayangkanlah macam mana aku nak tidur dengan dia. Alasan dia, jimat duit air dan takde keperluan utk dia mandi. Aku geram betul time tu tapi sabor je la.
Kami tak banyak berkomunikasi. Dia pun tak banyak berkawan dengan orang. Dia suka duduk sorang2 dan main fon. Dia kata dia ada online bisnes tapi hasilnya aku tak tahu lah ada ke tak. Duit nafkah semua aku bagi ok, tapi dia banyak kali merungut tak cukuplah apa lah.
Dari segi ibadat, dia ok je bagi aku. Cuma aku tak berkenan cara dia pergi tu, tak beritahu aku kekadang. Dia memang rajin pergi masjid, tapi dia jarang beritahu aku yang dia nak keluar pergi masjid. Pernah sekali tu, aku balik kerja, dia terus meluru keluar bawak barang solat dia. Aku tanya dia nak pegi mana, dia jeling aku sambil tunjukkan beg solat dia sambil menggeleng. Kurang ajar betul time tu. Dengan stress kerja lagi, aku ni kira power dah sebab tahan sabar.
Dia tetap pakai purdah. Depan mama dan ayah dan family aku, dia biasa je perangainya. Aku pelik pulak dia ni kalau kat rumah family aku, dia main punya rajin. Kat rumah family dia pun ok je. Tapi kat rumah kami berdua, dia jadi orang lain. Dasar hipokrit.. Cuma aku respek dia, dia memang hebat dalam benda2 agama ni memang power. Jujurnya, aku sayang je dengan dia, tapi tu lah. Aku sendiri pun tak tahu sayang ni sayang sebab dia bini aku je, atau ikhlas.
Lepas setahun, perkahwinan kami semakin tercabar. Dia ni semakin lama jadi seorang yang panas baran. Pantang aku buat silap sikit, mesti nak mengamuk. Dia punya mengamuk, plus membebel. Dia ungkit sana ungkit sini. Aku tak boleh tahan dia punya bebel.Pernah ada sekali tu, aku terlupa nak tutup suis kipas bilik bawah, dia mengamuk dan membebel cakap aku ni ikut amalan syaitan sebab membazirlah, buang duit lah, careless lah, lelaki tak guna lah sebab biasanya dia kata lelaki jarang lupa benda2 tu. Padahal aku terlupa tutup waktu kami keluar makan je. Tak sampai dua jam bai.
Makin lama,dia makin agresif. Dia dah mula main fizikal. Kalau sebelum ni mengamuk+bebel, kali ni +pukul dan +carut. P**dek, b*bi, si*l, pu**mak tu biasa dah tu. Awalnya, dia cubit-cubit aku. Bukan cubit manja tau, tapi ni cubit tahap gaban punya sakit. Lepas tu dia pukul aku. Sekali-sekala dia tampar aku. Hari-hari aku kena bai. Aku makin lama makin stress sebab hari2 kena pukul.
Pernah ada sekali tu, aku tertidur waktu kami nak bersiap pergi kenduri. Dia simbah muka aku pakai air, lepas tu tendang perut aku. Dia kata, dia tunggu lama gila dalam kereta dan tengok-tengok aku tengah tidur. Sakit dia bukan main. Dia membebel je kata aku lembab la apa la.
Aku tak mahu lawan sebab aku takut. Badan dia besar sikit daripada badan aku. Aku ni pendek orangnya.huhuhu. Dia pendek juga tapi badan dia besar. Family aku bukan jenis guna fizikal. Aku sendiri pun tak pernah sentuh orang walaupun dulu duduk asrama. Bila kena pukul tu, perasaan yang ada pada aku adalah takut. Aku takut nak melawan sebab takut lagi kena teruk. Lastnya, aku tak melawan.
Aku tak nak cerita benda ni kat ayah dan mama sebab aku malu. Yalah, umur dah 28, tapi benda rumahtangga camni pun nak adu kat diorang. Dengan kawan kat ofis lagilah. Kang tak memasal kena bahan.
Suatu hari, balik rumah sekali tu, dan dia dah tunggu depan rumah. Aku dah cuak dah macam ada something wrong ke aku buat. Aku sampai je pintu rumah, dia baling dengan penyapu lidi. Ada sikit kena kat mata aku, aku macam orang gila jerit. Dia pulak, sepak aku, dan pukul aku macam orang hilang akal. Dia ambil entah apa ntah macam batu, pukul kepala aku dan nasib baik aku sempat halang. Dia bising dan menjerit-jerit macam orang gila.
Rupa-rupanya dia marah aku sebab aku lupa tinggalkan duit utk dia pergi makan. Dia marah sebab dia tak makan langsung dari petang (pagi dia makan sebab aku goreng nugget frozen). Cilaka. Dalam peti ais ada macam2 makanan kot. Siap ada makanan frozen lagi sebab aku tahu perangai pemalas dia ni.
Hari itu merupakan pertarungan terbesar aku dengan dia. Kalau selama hari ini aku diam je, tapi kali ni aku balas balik. Aku ambil penyapu, dan pukul badan dia. Aku buat tu sebab nak petahankan diri aku. Dia tak nak kalah, dia ambil pasu bunga kecik, dan baling kat aku. Sikit lagi kena aku tapi lastnya kena kereta dia.
Itu buat dia lagi marah. Dia jadi macam orang hilang akal. Dia terkam aku dan cekik macam orang kena rasuk. Aku halang dia dan tolak dia.
Kebetulan jiran-jiran aku semua tengok peristiwa tu, diorang tanpa segan silu masuk ke ruang rumah kami, dan halang aku. Jiran aku ni jenis gangster, lalu dia tumbuk muka aku.
Aku dah tak ingat apa dah lepas tu sebab aku pengsan. Sedar2 je, aku dikelilingi orang surau dan semua kerumun aku muka macam tak puas hati. Aduh… Setelah disoal bermacam2 barulah aku paham, yang diorang semua ingat aku belasah bini aku. Bini aku tu cerita lain bai. Dia cakap aku belasah dia sebab tak masak nasik. Dia cakap aku hempas pasu kat kereta dia sebab tak puas hati dengan dia.
Time semua kecam aku. Diorang kata aku ni dahlah jarang pergi surau, kaki pukul pulak tu. Aduh, aku menangis sambil bercerita perkara sebenar.Aku cerita yang sebenarnya bini akulah yang suka pukul aku dan aku ceritakan keganasan yang lain.
Bai..kau tau tak bila aku cerita pasal keganasan bini aku, apa yang diorang jawab,
“Kau bacul. Kau biarkan bini kau pukul kau. Laki jenis apa kau ni?”
Aku tergamam. Ya, betul aku tergamam. Bila aku cakap aku selalu dipukul, ada antara mereka menggelakkan aku sebab kena pukul dengan perempuan. Aku stress.
Kes aku ni tak dibawak ke polis sebab diorang tahu dah cerita aku. Korang nampak tak bertapa biasednya masyarakat kita ni? Waktu diorang kata aku pukul bini aku, diorang bersungguh nak pertahankan, tapi bila aku cerita akulah mangsa sebenar, diorang gelakkan.
Apa, ingat perempuan pun tak boleh jadi kaki pukul ke? Apa ingat perempuan je jadi mangsa ke? Lelaki pun boleh jadi mangsa tau. Lelaki pun boleh kena pukul tau.
Lepas tu, aku balik rumah, dan sesuatu yang lebih buruk berlaku. Aku ada kerja ni. Aku send cerita ni dulu, nanti kalau aku dah free, aku post yang baru ya”. 


Susah Rupanya...Dalam Diam-Diam Aku BERNIKAH Dengan Lecturer. Namun KONFLIK Bermula Bila Kawanku....

Susah Rupanya...Dalam Diam-Diam Aku BERNIKAH Dengan Lecturer. Namun KONFLIK Bermula Bila Kawanku.... 
kahDalam Diam-Diam Aku BERNIKAH Dengan Lecturer. Namun KONFLIK Bermula Bila Kawanku…. | Salam. terima kasih admin siarkan confession aku ni. aku seorang perempuan. umur 21 tahun. pelajar diploma. universiti dirahsiakan (bukan uia). sekarang aku dah semester 6 (akhir). berkahwin dengan lecturer aku sendiri. umur dia sekarang 32 tahun. masa dia kenalkan diri kat student, dia claim dia da bertunang sebab taknak student tergedik-gedik dekat dia. tak dinafikan dia memang handsome. sado pulak tu. yela doktor kan. memang ramai kawan-kawan aku suka kat dia. hahahah
macam mana aku boleh kahwin dengan lecturer sendiri? ok, aku pun tak tahu kenapa dalam ramai-ramai student dia, dia pilih aku. tak sempat nak tanya. hahaha. macam ni, masa kelas suami aku ni di hari pertama semester pertama masuk uni ni, biasalah, lecturer suruh tulis nama dan nombor telefon memandangkan kami belum lantik ketua kelas lagi. mudah dia nak contact siapa2 bagitahu pasal kelas.
so masa sem 1, lecturer aku ni suka panggil nama aku jawab soalan-soalan dia. minta tolong macam-macam. mesej aku bagitahu kelas cancel ke nak belajar topik apa minggu ni. sedangkan bukan aku ketua kelasnya. ketua dengan penolong class rep dia tak mesej pon.
dipendekkan cerita, masa aku akhir sem 2, dia ada mesej aku. tapi bukan hal kelas. start hari ni la dia try tackle aku sebenarnya. dan masa cuti sem 3 sebelom naik sem 4. dia pelawa aku nak hantar balik rumah. tapi berhajat. haha. dia nak kenal dengan mama dan papa aku. jadi masa cuti sem sebelum naik sem 5 hari tu kami kahwin. apa yang jadi semua ni kawan-kawan aku takde sorang pon tahu. aku, suami aku dan family kami je tahu. aku minta dia rahsiakan sebab aku tahu, kalau kawan-kawan kelas aku tahu, mesti dia orang kata ‘senang lah nak dapat markah, kawin dengan lecturer.’ tu yang aku takut sangat. tapi dia ada bagitahu students dia yang dia da nak kawin.
ok start sini conflict berlaku. lepas naik cuti raya aidilfitri hari tu. kawan-kawan kelas aku cadang nak pergi beraya rumah lecturer kami. salah satunya rumah suami aku la. kawan-kawan aku semua beria sangat nak jumpa isteri lecturer dia orang ni. aku da ketar da. tapi lepas discuss dengan suami aku. suami aku cakap bila lagi nak bagitahu kawan-kawan memandangkan aku pun da sem akhir. jadi aku pun setuju je la. aku tak ikot dia orang pergi beraya rumah lecturer lain. yelaa, aku nak masak lagi. hahaha. aku cuma bagitahu kawan-kawan aku yang aku kene balik rumah. ada hal penting.
12
 tu je la aku nak cerita. terima kasih baca.


PENTING!!!!!SILA BACA , LIKE & SHARE NOTA IN

PENTING!!!!!SILA BACA , LIKE & SHARE NOTA INI:
Nota� Ingatan Untuk Para ‪#‎Suami‬ dan ‪#‎Ayah‬.
Bila anak kecil, anak gadis atau isteri kalian tiba-tiba keluar urat hijau di tangan, kaki atau pipi dan perutnya seperti mengandung di tengah malam.
Jangan membuta. Bangun peluk mereka dan tiup 7x Al-fatihah di ubun kepalanya.
Sapu pati atau wangian gaharu di kedua ibu kaki, nadi tangan dan tangannya.
Anak kecil anda boleh mati serta merta,anak gadis atau isteri boleh meninggal semasa tidur.
Ini disebabkan:
1. Mereka dalam ketakutan melampau terlihat sesuatu yang menakutkan, mimpi yang menakutkan sehingga terjaga secara mengejut sehingga aliran jantung terlalu kencang megepam darah dan memecahkan pembuluh darah.
2. Mereka terlalu stress,kecewa, menangis tanpa air mata tanpa diketahui puncanya.
3. Anak kecil sangat ketakutan dan akan terus meninggal. Selalu didianogsis sebagai sawan.
Saintifik research disebabkan oleh symptom darah tinggi dan kencing manis yang serious.
Antara sebabnya ialah sihir yang dihantar, saka yang kelaparan tidak diketahui pemiliknya dan kerja Jin Ummu Shibyan yang membawa kuman yang menyebabkan implikasi dalam aliran darah.